Pagina's

zaterdag 2 oktober 2010

Dag 14: Zion (The Narrows)

Dag 14 – Zaterdag 02/10: Zion (The Narrows)

Vandaag spenderen we een tweede volledige dag in Zion National park. Als we om 10u30 aankomen, nemen we direct de pendelbus naar ‘The Narrows’, waar we gisteren ook al geweest zijn. Nu hebben we onze sandalen bij zodat we verder door de rivier kunnen gaan. Na 1,5 km komen we aan de Virgin-rivier aan. We zoeken een stok om wat houvast te hebben in het soms sterk stromende water en de ruwe rivierbedding vol met grote keien. De canyon is echt wel indrukwekkend. De wanden torenen 600m boven ons uit. De rivier steken we dikwijls over, op sommige plaatsen kan er op de oever gelopen worden. Op andere plaatsen staan we tot ons middel in het koude water. Na een tijdje voelen we het koude water niet meer door de verdoving. Na twee uur wandelen, keren we terug. Nu gaat het stroomafwaarts, dit gaat toch een heel stuk vlotter. Om 15u30 zijn we terug bij de bus. Dit was een heel leuke tocht, een aanrader.

Een uur later zijn we bij de auto en dan rijden we terug naar Kanab. Als we terug opgefrist zijn gaan we Mexicaans eten. Vlakbij het hotel is een restaurantje waar ze lekkere en grote porties serveren en tegen een mooie prijs. De dag sluiten we af in het zwembad en de jacuzzi van het hotel.

De temperaturen waren iets frisser dan gisteren maar nog steeds zeer aangenaam. In de Narrows was het wel een stuk kouder. Onderweg van Zion naar Kanab waaide het ontzettend hard, we zagen zelfs een heuse zandstorm.

Begin van The Narrows

The Narrows

The Narrows (Fototoestellen hebben we niet verder meegenomen, waardoor we geen foto's hebben van verder in The Narrows.)