Pagina's

zondag 19 september 2010

Dag 1: Brussel - Chicago - San Francisco

Dag 1 – Zondag 19/09: vlucht naar San Francisco

Na een kort nachtje staan we om 6u op. Na een kort ontbijt zijn we een uur later onderweg naar Zaventem. De ma en pa van Kim brengen ons. Het inchecken op de luchthaven verloopt niet zo vlot. We worden aangemaand om de self check-in te doen. Dit werkt niet goed en moeten alsnog onze tickets afhalen aan de traditionele balie. Om half 9 is dit afgehandeld. We hebben nog ruim de tijd om onze vlucht te halen.

Onze eerste vlucht met American Airlines (B 767) brengt ons naar Chicago. Na een kwartier vertraging stijgen we om 11u10 op. Na een uurtje vliegen krijgen we rijst met kip en een broodje. Halverwege de vlucht is er nog een snack en vlak voor het landen krijgen we pizza. Ze komen ook veel met drank rond. Om 13u15 landt het vliegtuig in Chicago waar we onze horloge 7 uur terug draaien. Via lange gangen lopen we naar de paspoortcontrole. Nadien moeten we lang wachten eer we onze bagage hebben. We vrezen dat we onze vlucht naar San Francisco niet meer halen maar even later merken we dat deze vlucht 45 minuten vertraging heeft. Wat een opluchting. In de volgende terminal staat er een heel lange rij bij de security check. Aan de gate moeten we nog de tickets met onze stoelnummer halen. Gelukkig zitten we naast elkaar.

Om 15u20 stijgen we dan op richting San Francisco. Onze horloges draaien we weer twee uur terug (9 uur tijdverschil met België). Om 17u40 landen we in San Francisco. De wieltjes van mijn valies zijn afgebroken zodat ik die valies de rest van de reis zal mogen dragen. Met de monorail rijden we naar de autoverhuurbedrijven. Bij Alamo hebben we een Midsize SUV gehuurd. In de garage krijgen we de keuze tussen een Jeep Compass en een andere Jeep. De keuze valt op de blauwe Jeep Compass. Deze is zeer standaard uitgevoerd, zonder allerlei snufjes. Wel hebben we een Cd-speler en cruise control.

Dan rijden we naar San Francisco. Met de GPS ging dit heel vlot. We slapen in het Town House Motel op Lombard Street. Op wandelafstand van de meeste bezienswaardigheden. Als we zijn opgefrist wandelen we naar Fishermans Wharf. Bij In N Out Burger, een fastfoodrestaurant, eten we een hamburgermenu. Na het eten gaan we terug naar het hotel. We wandelen langs het bochtige stukje van Lombard Street. De straten hier in de omgeving zijn bijzonder steil, tot wel 30%.